Kyllä, ja nyt on tullut aika paljastaa totuus Suomen kansalle.
Tämä karmiva totuus paljastui minulle jonkin aikaa sitten matkustaessani junalla kohti Helsinkiä. Rupesin siinä aikani kuluksi jutustelemaan erään herrasmiehen kanssa. Hän kertoi minulle tapauksen joka oli selvästikkin vaikuttanut häneen syvästi. Keskustelumme meni suurinpiirtein näin:

Herrasmies: "Tiätsä kuule mä näin viime viikolla UFOn"

Minä: "Siis niinku tunnistamattoman lentävän esineen vai?"

Herrasmies: "Nimenomaan. Mä en ole koskaan nähnyt mitään samanlaista."

Minä: "Osaatsä yhtään kuvailla sitä? Oliko se muuten päivällä vai yöllä kun sä näit sen?"

Herrasmies: "Ihan keskellä päivää se oli. Mä olin just tullu Alkosta yhen Virtasen kans ja siinä rupesin avaamaan pulloa, kun huomasin jotain silmäkulmassani..."

Minä: "No mitä sä huomasit?"

Herrasmies: "Se oli joku roska. No, mä sitten pyyhkäisin sen roskan silmäkulmastani ja satuin vilkaisemaan taivaalle ja silloin mä näin sen UFOn. Se tuli etelästä päin suoraan yli. Se tuli aika matalalla ja pirun kovaa ja siitä lähti semmonen kova ääni."

Minä: "Ai vähän niinkun suihkukoneen ääni?"

Herrasmies: "Joo just semmonen ääni! Se oli väriltään sellainen tasaisen harmaa ja sillä oli niinkun pitkä nokka ja sivuilla pitkät ja leveät ulokkeet ja niissä ulokkeissa oli semmonen kumma pyöreä valkoinen merkki jossa oli keskellä sininen rengas. Mitkähän ne ulokkeetkin siinä oikein mahtoi olla?"

Minä: "Oliskohan ne ollut vaikka siivet?"

Herrasmies: "Voi muuten ollakin, mutta kun mä en sitä oikeen kunnolla ehtinyt edes nähdä kun se meni niin lujaa. Mä kysyin Virtaseltakin että mikä se oli, mutta se vaan sano ettei sillä ole mitään käsitystä. No, Virtanen olikin kyllä jo aikalailla pilvessä, mutta mä en ollu ottanu mitään moneen tuntiin."

Minä: "Niin että te ette sitten kumpikaan tunnistanut sitä?"

Herrasmies: "Ei tunnistettu, eikä me edes tohdittu kertoa siitä kenellekkään, Suojelupoliisi olis kuitenkin pistäny meidät vankilaan. Hallitus kato salailee näitä juttuja, mutta sulle mä voin kertoa kun sä olet niin reilun oloinen kaveri. Ei sulla muuten olis heittää sen verran rahaa että saan tuopin tuolta ravintolavaunusta.