ABC-ketjun on menestynyt hyvin Valittujen palojen Luotetuin tuotemerkki -tutkimuksessa.

Kysyimme SOK:n ABC-ketjupäällikköltä Ari Sääksämäeltä, ovatko nuoret perheet olleet ABC:n erityiskohderyhmä. "Nuorehkot perheet, jotka tyypillisesti ovat lapsiperheitä, ovat olleet yksi pääkohderyhmä palveluitamme kehitettäessä. Lapsiperheen moninaiset tarpeet olemme pyrkineet ottamaan huomioon niin valikoimissa kuin liikennemyymälöiden fyysisissä puitteissa. Jokaisesta liikennemyymälästä löytyy muun muassa lasten leikkipaikka sekä ravintola ja laajan valikoiman marketti."

Aamulehti uutisoi asiasta näin:

Ketjujohtaja Heikki Strandén uskoo, että menestykseen vaikuttavat verkoston ja tunnettuvuuden kasvamisen lisäksi ainakin asiakkaan kuunteleminen.

[...]

- Wc- ja sosiaalitilojen pitää olla suuret, valoisat ja siistit. Vielä kymmenen vuotta sitten huoltamokaupan parissa ei oltu huomattu näitä asioita.

Niinpä. Tenavan kanssa liikkuessa on alkanut arvostaa ihan toisenlaisia juttuja kuin aiemmin. Monet moittivat ABC-asemia persoonattomiksi. Lapsiperheille se persoonattomuus taitaa kuitenkin olla houkuttelevaa: Meni ABC:lle missä vaan niin tietää, että siellä on hyvät lastenhoitotilat ja siistit paikat muutenkin. Valitettavan usein se monien kaipaama "persoonallisuus" nimittäin tarkoittaa jonkinsorttista räkälää.