Tämä on fiktiivinen tarina. Mahdolliset yhteneväisyydet tosielämän kanssa ovat sattumaa.

Eka kerta. Kaikki varmaankin jännittävät sitä, ja niin tein minäkin vaikka ikääkin oli ehtinyt kertyä keskimääräistä "ekakertalaista" enemmän. Nyt olen tehnyt sen jo montakin kertaa, kun olen sen makuun päässyt, mutta eka kerta on jäänyt parhaiten mieleeni, enkä sitä varmaan koskaan unohda.

Olin haaveillut siitä jo pitemmän aikaa, ja toivonut tilaisuutta päästä vihdoinkin tekemään sen mistä olin kuullut vain kavereideni puhuvan. Kesällä 2001 päätin, että tänä kesänä se vihdoin tapahtuu. Minulla oli silloin muutamia ongelmia, joiden uskoin häviävän jos vain voisin tehdä sen, ja sitä minulle suositteli myös moni kokeneempi, oikeastaan ainoana apuna ongelmiini. Kesä kuitenkin eteni nopeasti, ja pian oli juhannuskin mennyt niin etten saanut mitään aikaan. Suurin syy saamattomuuteeni oli oikeastaan se etten ollut saanut aikaiseksi varmuusvälineen hankkimista, enkä halunnut tehdä sitä ilman varmistuksia. Heinäkuun alussa, eräänä keskiviikkopäivänä, päätin lopulta marssia kauppaan, ja hankkia välineet jotka mahdollistaisivat sen tekemisen. Jo tuona samaisena keskiviikkona se sitten tapahtuikin illan jo kääntyessä yöksi. Tein vihdoinkin sen, mitä olin halunnut tehdä jo pitkän aikaa. Formatoin kovalevyn, asensin käyttöjärjestelmän tyhjälle kovalevylle, ja kuinka ollakaan, aiemmat ongelmani tietokoneeni kanssa olivat kadonneet kuin tuhka tuuleen. Varmuusvälineelläni, eli polttavalla CD-asemalla tekemäni varmuuskopiot takasivat ettei mitään tärkeää edes kadonnut, joten olin varsin tyytyväinen. Olin vihdoinkin tehnyt sen!